Úslava 26.2.2010

01.02.2013 09:17

Akce: Špuntové poježdění ve válečku na nových loďkách

Obtížnost: WW II.-III.

Zúčastnění účastníci výletu: Klacek, Fantoci, Tarzán.

Počasí: Zima, zataženo, teplota 5°C, voda 4°C.

 

Marťa nás konečně po zimě vyvezl na vodu a udělal nám i nějaký ten snímek. Jen tak po práci na hoďku do Lobzů ke střelnici. Úslava měla stav cca 20 kubíků. Byl jsem na ní i ve čtvrtek sám, to měla cca 12 kubíků, ale 20 je lepší. Oba válce jsou sice větší, ale zalitější a tak nějak přívětivější. Při 12 mě to sekalo a dal jsem si i pár eskimáků. Možná to bylo tím, že mám konečně novou loď (Železný Spunt) a zatím jsem ji honil jen po hladké vodě. Fantoci má taky novou loďku (Blis stick Huka). Trochu jsme se klepali, ale myslím, že to půjde.

Na výběr jsou na Úslavě v Plzni tři „spoty“. Válec u střelnice je mírně prohnutý, hladší a široký cca 5 metrů, potřebuje minimálně 12-15 m3. Válec u mostu v Lobzích je rovný šířky stejné a potřebuje i stejnou vodu. Poslední je vlnka u Lopatárny, ta se nechá jezdit už cca od 7 m3, při vyšším stavu se stává hladkou, ale na serf je to i při dvaceti. Mě osobně vyhovuje kolem 10 m3 nejvíce. Stáva se takovým nezákeřným vlnoválcem.