Roklan a Ždánidla 19.-20.1.2013

01.02.2013 08:46

Akce: skitouring

Obtížnost: lehká

Zúčastnění účastníci výletu: Tarzan a kamarádi Péťa a Péťa, Hany a Romana.

Počasí: trochu mraků a mráz.

Nedařilo se počasí v Alpách a tak jsme opět jeli na skišum. Je to název skialpinismu na Šumavě. Tuhle zimu je to už můj třetí výlet na Šumavu. Sraz s Péťama byl v Rudě na benzíně. Jel jsem autem s Hanym. Ta Péťa šla s rodiči na běžky, protože byla v očekávání. Hany, ten Péťa a já jsme jeli do Oberfrauenau a po turistické trase na Velký Roklan. Sněhu bylo málo, a tak jsme museli celou cestu šlapat po cestě. Jen ve vrcholových partiích bylo víc sněhu. Napřed jsme po malém bloudění po úpatí vylezli nejdřív na Malý Roklan a pak přeběhli přes sedlo na Velký Roklan. Udělali jsme pár fotek u křížku, snědli jsme svačinky a pelášili zpět k autu. Mysleli jsme, že sjezd bude náročný běžkařsky, ale krom traverzování boku Malého Roklanu, to bylo docela svezení. Odhaduji tak 15 minut z vrcholu na parkoviště. Na noc jsme se přesunuli do Prášil na ubytovnu KČT. Kluci sebou měli holky Péťu s Romanou. Večer jsme poseděli a pokecali u piva a vínka.

V neděli šli všichni na běžky a já si vybral největší kopeček Ždánidla u Prášil. Výstup byl příjemná osamocená záležitost. Chvilku jsem poseděl na vršku a rozhlížel se po kraji, udělal nějaké fotky a pak sjel zpět do Prášil. V 11:15 už jsem byl u hospody. Nechtěl jsem čekat u piva moc dlouho a tak jsem se šel ještě projít na Poledník. Vrchol jsem nedošel. Obrátil jsem se zbytečně brzo a tak jsem stejně musel čekat asi hodinu a půl v Prášilech. Vyzkoušel jsem si alespoň jak si udělat v mrazu pohodlí. Sedl jsem si na lyže, dal si pod zadek ručník, oblékl si téměř vše, co jsem měl a udělal kuličku. Bylo tak docela teplo. Dokonce se mi podařilo na parkovišti i klimbnout.

Výlet to byl fajn. Taková meditační pohodová záležitost.

fotky: https://ko1ko.rajce.idnes.cz/Roklan_Zdanidla_19.-20.1.2013/