Lipno 28.-29.8.2010

19.04.2011 07:03

 

Akce:Raftové závody a špuntový výlet

Obtížnost: WW III.-IV

Účastníci: Švejk s rodinou, Kopáč, Míra, Fantoci, Tarzán

Počasí: kromě sněhu a tepla snad úplně všechno.

 

            Chtěl jsem na Lipno svoji novou loď, a tak jsem musel jet letos s Fantocim. Marťa neměl morál a nikdo další se neodhodlal. Sám by Fantoci nejel a moje loďka by zůstala v garáži. Vyjeli jsme z Plzně v sobotu ráno a trochu nás v Českých Budějovicích zdržela Země živitelka. Do Loučovic jsme přijeli přesně někdy kolem 11:00. Rychle jsem se převlékl a skočil klukům do raftu a hurá  tréninkovou jízdu. Jeli jsme bez větších potíží, už to známe jak svý boty. Jen na Schodech jsme tradičně zastavili a osvěžili si stopu. Potkali jsme tam pár známých z Moravy i Vyššího Brodu a okolí. Převoz nám zařídila Švejkovo Jana. Na start závodu jsme to stihli akorát i s lepením zadního válce tesou. Závod byl dobrej bez výraznějšího drhnutí a jiných problémů se stopou. Dokonce jsme předjeli jeden raft přímo na trati. Ke konci mě přišlo, že zbytečně kličkujem i v místech, kde by to šlo rovně a taky už docházela síla. Celkově to stačilo na asi 15 místo. Asi jedno z našich nejlepších sjezdových umístění. Nějak se nám ty výsledky otáčí, slalom 20, sprint 26, Sjezd 15. Bývalo to spíše opačně.

            Kluci šli na vršek vozit Vítka se Saškou a já s Fantocim jsme sedli do špuntů. Nepotkali jsme jediného známého, jen pod vemenama jsem viděl Grofiho loď. Jinak stopa pohoda a schody jsme jeli s pomocnou smyčkou přes vracák v levo před traversem. Za sebe musím říct, že nová loď je príma. Na zastávce Čertova stěna jsme pak zkoušeli sehnat převoz, nebo počkat na vlak, ale ani jedno nevyšlo. A tak jsme dost prochladli, než pro nás přijeli kamarádi z kempu. Špunty jsme hodili do raftu a můj shodili v kempu. Já jel zatím stopem k hrázi. Kluci přijeli hned za mnou i s Fantocim. Jeli jsme ještě jednu tréninkovou, protože Vrbojc už jeli večer domů a Fantoci si to šoupl s náma na kajaku. Museli jsme se vyhýbat sjezdařům a pak nás ještě zastavili před papírnou, abychom jim neprojeli fotobuňku. Mezi vemenama se k nám přidali nějací mladí slalomáři na raftu, jestli jako víme stopu přes škvíru a schody. Obojí zvládli v pohodě, i když jsme je měli chvílema doslova na zádech. Fantoci se raděj přidal k nějaké partě kajakářů a jel s nima, protože kluci ho dost tlačili. Rovinka pod schodama jim ale nějak nesedla a vysypali se. Naštěstí u břehu a raft se jim zachránil sám, tak jsme jim ho jenom zajistili u břehu a dál jeli sami. Byli dost na lehko, tak se asi trochu obouchali. V cíli jsme Fantocimu domluvili odvoz a vzali mu loď do kempu. Jenže pak se jim nevešel do auta a než sehnal něco jiného celkem dost vytuhnul. Já si zatím vyzkoušel jaké to je na jeho kajaku a hned jsem ulovil na dojezdu krysu jako víno. Takovej malej válečíček mrcha a nechtěl pustit.

            Švejkojc balili a já s Kopáčem šel na sjezďáka zkusit zač je toho maratón a klečení. Dali jsme si trasu Vyššák Rožmberk. Jezy celkem dobrý, i když ve Vyššáku to byla dost rána, ale klečení je slabota. Už na Herbertově musel Kopáč z lodi a moc si to nepochvaloval. Do Rožmberka jsme už dojeli bez přesedání, ale tam doslova vypadl z lodi. Bylo něco po 19:00 a Míra nás našel, jako kdybychom se domluvili. Tak jsem se před kempem ve Vyššáku, kde čekal Fantoci, konečně převlékl do suchého po asi 8 hodinách. Zamířili jsme hned do Panského dvora na zaslouženou večeři. Pak už jen spát a těšit se na zítra. Kluci zalezli do stanu a já s Fantocim pod most. Byl to dlouhý den plný zážitků.

Ráno nás kluci odvezli s loděma na start pod hráz a auto šoupli do cíle a jeli domů. Díky moc za služby. My s Fantocim jsme si užili ranní Vltavu bez lidí, jen na schodech byli nějací fotografové. Dali jsme nechtěně pro nás novou stopu v levo a pod hupem v pravo. Taky to jde, ale já se vrátím příště k tradiční smyčce s přejezdem. A pak už jen domů a neusnout za volantem, ale to byl Fantociho boj. Příště snad ve více lidech a už ve čtvrtek s páteční dovčou.