Kamenice, Jizera 20.-21.4.2013

26.04.2013 15:22

Akce: raftový výlet

Obtížnost: střední ww III.-IV.

Zúčastnění účastníci výletu: Míra, Kopáč (řidič), Švejk, Tarzan

Počasí: zataženo, přeháňky v sobotu, stále se lepšící až do krásna v neděli.

Tenhle výlet byl další zlomová záležitost v naší stále upadající závodní činnosti. Rozhodli jsme se letos nepřihlásit do SVOČRu. Zdá se nám, že poměr výše poplatků a služeb, co naší malé skupince, organizace SVOČR nabízí, není dobrý. Chceme se přihlašovat jen jako neregistrovaní na závody, které nás baví. Sjezdy na Kamenici, kde jsme se nikdy moc dobře neumístily, k nim nepatří. Voda je to ale hezká a tak jsme se jeli letos prvně jen tak povozit. Vybaveni jízdním řádem vlaků i toho na vodu, jsme vymysleli novou taktiku pendlování kolem vody. Auto jsme zaparkovali na Spálově a jezdili jsme vlakem. Během dopoledne jsme si sjeli dvě jízdy, jednou Plavy, Jesenný a podruhé Plavy, Spálov. Jediný problém je, že musíme foukat raft pumpou. První jízda byla na pohodu, jen na jezu jsem Mírovi při skoku vypadl z raftu a tím ho převrátil. Asi jsem moc řešil taktiku. Prostě jsem se měl schovat do raftu a žuchnout. Druhou jízdu už jsme raft radši obnesli. Počasí bylo studené a tak jsme si dali pauzu na polívku v restauraci na Spálově. Vaří výborně. Příště si musíme zamluvit stůl a vepřová kolena na večer. Procházka kolem Riegrovky nás taky trochu zahřála.

Odpolední program bylo sjetí Riegrovky. Nikdy jsem ji nejel a tak jsem se moc těšil. Dopravu jsme opět řešili vlakem. K řece je to v Semilech od nádraží celkem kousek, ale raft se pronese. Dalším problémem bylo překonání jezu na začátku soutěsky. Nějaký radil nás navedl na pravý břeh, po schůdkách u elektrárny na cestu a po srázu pod elektrárnou dolů k řece. Příště bych vysedl na levý břeh a v jednom člověku to skočil. Samotná peřej byla za stavu 28 metrů kubických (profil Dolní Sytová) docela v pohodě. Jen v začátku byl kmen, ale po prohlídnutí nebyl problém se mu vyhnout. Jízda se mi moc líbila, i když nebyla tak dlouhá, jak jsem si představoval. Byla to moc hezká krajinovka. Na spaní jsme se přesunuli na Paraplíčko. Míra s Kopáčem stavěli stan a já nechtěl čekat, protože jsem měl hroznej hlad a tak jsem šel hned na večeři. Naštěstí byl v restauraci volný poslední stůl. Kolena a žebra nám ale už snědli špuntaři. Stejně to ale byla dobrota. Nejvíc se mi líbil Kamenický bramborák, ten měl Míra. Já měl vepřový steak s fazolema. Taky to bylo dobrý. Na spaní jsem se nacpal klukům do stanu. Švejk spal v pytli.

Ráno bylo modré nebe a mrazivo. Večer jsme vymysleli, že zkusíme Labe. Bohužel ale nemělo vodu a tak jsme se přesunuli na Horní Jizeru. Ta měla taky málo, ale dalo se to projet. Převezl jsem auto a vrátil se stopem. Bylo tam spousta vodáků a tak nebyl dopravní problém. Jeli jsme úsek od soutoku až na začátek Dolní Rokytnice. Vodní stav byl cca 20 metrů kubických v Jablonci nad Jizerou. Cestu domů jsem prospal a byl doma něco po čtvrté. Díky za výlet kamarádi.

Fotky: https://ko1ko.rajce.idnes.cz/Jizera,_Kamenice_20.-21.4.2013