Baroko maraton 6.9.2014

05.11.2014 09:28

 

Baroko maraton 6.9.2014

Akce: běžecká

Obtížnost: velká

Zúčastnění účastníci výletu: Tarzan, Ička a kamarádi Fantocy, Marťa a spousta dalších.

Počasí: slunečno 26°C

 

Tradiční běžecká akce. Startuje se v Plasích a končí se taky v Plasích. Vypsány jsou tři kategorie, které se dají přihlásit i jako štafeta. Opět se nám je podařilo letos obsadit všechny. 10 km běžela Ička, půlmaratón Fantocy s Marťou a maraton jsem si dal já. Na startu jsme potkali pár známých, třeba Pivsona. Letos jsem neměl moc času na trénink a tak jsem se pokusil zlepšit stravovací přípravu, víc se tlačit na startu a vyměnil jsem boty. Stravu jsem doplnil o Nutrend hořčík proti křečím. Na startu jsem se nacpal tak 10 metrů za bránu do davu ambiciozních borců. Boty jsem koupil New Balance minimus. Z bot jsem měl trochu strach, protože jsem v nich ještě neběžel víc než 20 Km a i pak mě dost boleli lejtka a pravá achilovka. Z achilovky jsem měl strach nejvíc, protože mě už měsíc tahá. Pro Ičku to byl asi nejdelší výběh v životě. Celkově jsme nečekali žádné zázraky, hlavně si to ve zdraví užít. Počasí bylo krásné a nálada plná očekávání a nervozity. Po startu mě pár lidí předbíhalo, protože jsem byl skutečně zbytečně ve předu, ale po kopci se to nějak ustálilo a už se pořadí moc neměnilo. Běželo se mi výborně a z kopců jsem to vysloveně valil. Křeče, které normálně začínám mít kolem 30 Km, se neozvali a tak jsem mohl i úvoz ze Strážiště ke Střele dost pustit. Při stoupání na Žebnici, mě ale dohnala únava a rychlost se hodně snížila. V Žebnici v posledním lehounkém stoupání se dostavili i očekávané křeče, ale stačilo propnout nohu na dvě vteřiny a mohl jsem se šinout dál. Kopec k Peklu už jsem mohl zase pustit, co to šlo. Od poslední občerstvovaly, už to bylo ale jedno velké utrpení. Před kolečkem hamby mě předběhl závodník, co mě už chvíli sledoval a jen na okruhu mi nadělil 30 vteřin. Ani při posledních metrech už jsem neměl sílu předstírat, jak si to užívám. Můj pokus o radostné zvednutí rukou mi asi nikdo nevěřil. To že před cílem stáli kamarádi jsem zjistil až z fotek. V cíli jsem do sebe nacpal tři koláčky, vodu, jonťák, vodu s energydrinkem a pivo. Samozřejmě mi pak bylo blbě. Moje totální únava byla výsledkem kvalitní přípravy na křeče, protože dřív mě křeče vždycky zpomalili a já se tolik nevydal. Tentokrát mě ale nic nebrzdilo. Nicméně nohy bez křečí se hojili mnohem líp a já mohl hned další den běhat. Boty se taky osvědčili. Je třeba dát si víc pozor na techniku, ale zase jsou lehčí a energii netlumí v tlusté podrážce. Naše štafeta si oproti loňsku trochu polepšila a věřím, že to příště bude ještě lepší. Doufám, že se všem kamarádům závod líbil stejně jako mě. Fantocy se slušně zlepšil. Já si polepšil přesně o 5 minut. Výsledky jsou na www.barokomaraton.cz.

Tak příští rok se snad zase proběhneme krásnou krajinou kolem Střely.

Tarzán