Teplá 2.10.10

19.04.2011 07:05

 

Akce: Špuntový výlet ČPV

Obtížnost: WW II.-II+.

Zúčastnění účastníci výletu: Saška, Švejk, Jana, Míla, Katka, Vojta, Kopáč, Tarzán

Počasí: Zataženo, pršelo, ale bylo celkem teplo

 

            Tento výlet je tradiční akcí závodících turistů, známý jako Český pohár vodáků dříve VTJZ. Sraz jsme měli nad Karlovými Vary pod přehradou v Březové. Míla zajistil brzkou prezentaci, abychom měli nízká čísla, a tak byl na startu už před 9:00. My s Kopáčem dorazili před 10:00 a Švejkojc chvíli po nás. Kopáč měl půjčenou loď Raptora od Sikyty a Míla Matonku od VO7. Měli jsme sice čísla, ale nezávodili jsme. Jen tak jsme splouvali a snažili se najezdit co nejvíce vracáků a samozřejmě brankoviště jsme chtěli zajet čistě, což se ale moc nedařilo. Hned asi 11 bránu jsem vůbec nevypádloval a Kopáč se tam nějak divně motal, až dal krysu. Loď jsme chytili asi za 100 metrů, protože jel zrovna první. Švejk honil Sašku po všech, vracácích co jich bylo a Míla si jen tak splouval a učil se jezdit rovně. Docela se začíná lepšit, jen je trochu v záklonu a rve to hrozně silou a nemá pádlo moc kolmo k vodě. Krysu ovšem nedal. Chce to holt kilometrya kilometry, ale odhodlání tu je. Před koncem jsem si já a Švejk nějak popletli čísla branek a jeli 19 před 18, což rozhodčí celkem pobavilo. V cíli jsme si pak dali od organizátorů bagetu a pivo, nebo čaj podle chuti, což byl za startovné 50 korun příjemný servis. Švejk s rodinou jeli dál na Hubertus, Míla s rodinou domů a já s Kopáčem na Lomničák. Bylo to pro mě náročné na čekání. Nejdříve jsem stál u Teplé, než pro mě přijede a pak stepoval s lodí na startu Lomničáku, než se mu povede vrátit z Březové, kde nechal auto. To už jsem byl převlečený v mokrém. Trochu mžilo, ale bylo teplo a nechalo se to vydržet. Kopáč to naštěstí zvládl rychle. Viděl jsem díky tomu začátek vypouštění vody základovou propustí. Nejdříve se valil černý smradlavý inkoust a postupně se voda čistila a přibývalo jí. Nakonec byla krásně čisťounká, ale hrozně studená. Lomnický potok velmi příjemně překvapil. Je to taková rychlá nezákeřná těžší technická dvojková voda s třemi jezy, které po prohlídnutí, šli všechny jet. První jez hodně lidí přenášelo a na třetím byli záchranáři, ale oba byli v pohodě. Pak už jen v cíli zabalit a spěchat k domovu. Pro nás to byla jen jednodenní akce. Švejk se Saškou a Mílou pokračovali ještě druhý den na ČPV Střela, ale to už je jiné povídání, tam jsem já nebyl.