Schwarzenstein 31.3.-2.4.2012

04.04.2012 15:51

Akce: skitouring

Obtížnost: střední

Zúčastnění účastníci výletu: Tarzan a kamarád Pavel Novotný

Počasí: Azuro, ze soboty na neděli lehké sněžení.

Další můj lyžařský neoddílový výlet. Odjezd tentokrát až na sobotu ráno, protože jsem si myslel, že pojede i Ozzy. Jeli jsme ale opět sami s Pavlem. Cíl jsem nechal na něm a jen zkontroloval jestli na to mám a jak moc je to bezpečné. Trasa na chatu a Schwarzenstei vypadali dobře. Měl jsem mírné obavy z Grosse Möseleru. Cesta autem byla pohodovým tempem a proběhla bez komplikací. Z parkoviště od chaty Breitlahner, jsme vyráželi  už někdy po třetí hodině. Slunce pálilo a tak jsme šli jen v tričkách. Hned po pár stech metrech jsme potkali dva skialpinisty s výbavou na ledy, kteří se vraceli, protože jeden byl nemocný. Potvrdili nám, že cesta na Berliner hütte je možná, ale ne dobrá. Obával jsem se vysypaných lavin přes cestu a nedostatku sněhu, ale obojí bylo nakonec schůdné. Tito dva lidé byli jediní, které jsme za následující 3 dni potkali. Na chatu jsme dorazili ještě za světla. Převýšení bylo 786 metrů. Dali jsme si zasloužené pivo, které jsme si sami vynesli na zádech a věnovali se pití čaje, rumu a kecání u kamen. Večer se zatáhlo a začalo sněžit.

Vstávání jsem naplánoval na půl sedmé, ale bylo to zbytečné, protože venku stále lehce sněžilo a v nízkých mracích byla viditelnost do sta metrů. Podle Pavlovy předpovědi, se začali mraky ale kolem deváté trhat a tak jsme mohli někdy po desáté vyrazit z chaty. Shodli jsme se na Schwarzesteinu, vzhledem k pokročilé hodině a nižší náročnosti výstupu. Trasa nebyla skutečně komplikovaná a měl jsem obavy jen z prasklin v ledovci. Sedáky jsme měli nasazené už na chatě, ale lano jsme nakonec vůbec nepoužili. Mraky se rychle roztrhali a tak jsme šli celou cestu jen v tričkách a já si dost spálil krk, který jsem si zapomněl namazat. Dalo se dojít na lyžích až téměř na vrchol. Na vrcholu dost foukalo a tak jsme udělali pár fotek a spěchali dolů za teplem. Díky čerstvým pěti centimetrům sněhu a pevnému podkladu, byl sjezd za odměnu. Převýšení sjezdu bylo 1327metrů. Na chatě jsme si dali druhé pivo na terase na sluníčku a večer opět strávili u kamen s čajem s rumem.

Pondělí chtěl Pavel zkusit Grosse Mösler, ale nakonec jsme si ho nechali na příště a udělali si jen procházku na Hornkees někam do asi 2700 m a pak jeli dolů k autu. Sjezd s převýšením 900 metrů z ledovce až k Alpenrosse hütte byl perfektní. Pak už to byl spíš běžkařský výlet, s překonáváním lavinových splazů a na začátku i úzké lávky, kterou jsme raději přenesli. Parkovné nebylo komu zaplatit a tak jsme ušetřili 15 euro a mohli jet k domovu. Byl to můj druhý výlet s Pavlem a opět to byla paráda pohodová akce.

Fotky jsou na: https://ko1ko.rajce.idnes.cz/Schwarzenstein_31.3.-2.4.2012/