Kralovický potok 4.6.2013

06.06.2013 15:28

Akce: špuntová vlastivěda

Obtížnost: kopřivová ww II.

Účastníci výletu: Tarzan, kamarádi Michal a Roman

Počasí: polojasno

Povodně jsou letos zase velké a tak koukám, kde jsem ještě nebyl. Podařilo se mi sehnat někoho, kdo chce na vodu víc než já, a tak nemusím nikoho ukecávat. Michal má dokonce auto a čas. V neděli už jsme spolu jeli Padrťský potok, ale o tom raděj psát nikde nebudu, protože se to nesmí. V úterý jsme se rozhodli pro malou odpolední akci na Kralovický potok. Vybral jsem úsek z Lednice do Borku. Vody jsme měli asi tak 3 kubíky. Nasedali jsme na vodu nad mostkem mezi obcemi Lednice a Kozojedy. Rád bych napsal, že to je super voda, ale bohužel není. Obtížnostně se nepřehoupne přes WW II. V korytě je spousty stromů, vracáky nejsou téměř žádné, za to kopřivy jsou všude. Dokud tekl potok v lukách, nestál za nic. Má přímé koryto a dost překážek z padlých stromů a vrbiček. Museli jsme určitě desetkrát z lodí a přetahovat po břehu po kotníky v bahně a v kopřivách po pás. V lese už to bylo docela lepší, ale obtížnost stále nízká a občas ještě nějaký zátaras. Krajinově je to ale zajímavý úsek, doslova malebné údolí plné skal a krásného smíšeného lesa. Viděl jsem dokonce muflony. Naše jízda nebyla nic moc. Roman byl na kajaku po pěti letech a bylo to znát. Hned pod mostkem musel zvedat. Zvládl to, ale moc jistý si nebyl. Po dalších asi sto metrech, kdy se nemáčkl pod strom už musel z lodi. Trochu jsme zvýšili ostražitost, ale stejně asi ještě jednou vyplaval. Já byl na tom podobně. Dva stromy jsem po blbém nájezdu podeskymovával a před koncem, jsem dokonce musel z lodi ven. Při pokusu přejet strom těsně u hladiny jsem se pod něj vzorově namotal, a protože pod ním bylo málo místa, opustil jsem potupně loď. Michal to počítá jako krysu. Já to vidím jinak, protože jsem se nepřevrátil. Průměr nám zachránil Michal, který jel v pohodě bez ztráty kytičky.

Končili jsme na Střele pod Piplovým mlýnem. Na pravém břehu se nechá dobře zaparkovat. Vysedat je lepší ale na levý břeh. Střela měla slušných 50 kubíků a frčela moc hezky. Bohužel jsme si ji užili jen dvě stě metrů. Původně jsem chtěl jet až na Berounku do Liblína. Ne každý den můžu jet po třech tocích. Navíc ta krásná posloupnost. Kralovický potok měl 3 kubíky, Střela něco kolem 50 kubíků a v Berounce frčelo 500 kubíků. Michal ale nechtěl dráždit místní a kličkovat na Berounce mezi chatkami, proto jsme správně skončili na Střele. Dík kluci. Výlet to byl fajn, ale jednou za rok takové objevování úplně stačí.

PS. Kamarádi s oddílu Ička se Švejkem mi krysu započítali. Dobrá, přidám si zářez pod límec.

Fotky: https://ko1ko.rajce.idnes.cz/Kralovicky_potok_4.6.2013/